Pozávodový rozhovor s předsedou RC Team Zábřeh

V sobotu 28. května se odjel na zábřežské dráze druhý závod seriálu Kopecký Cup. Měl jsem možnost udělat rozhovor s předsedou RC Team Zábřeh.

Tento rozhovor bude mít dvě částí ve kterých si můžete přečíst na co předseda RC Team Zábřeh Martin Pelikán odpovídal.

V sobotu 28. května se odjel na zdejší dráze závod. Co to bylo za závod?

Závod byl součástí prestižního seriálu Kopecký Cup, který pořádá Jaroslav Kopecký z Velkých Opatovic a byl to druhý závod tohoto seriálu.

 

Byl to první závod RC Teamu Zábřeh, který jste organizovali?

Nebyl. Už jsme organizovali před tím dva závody. Nejprve v roce 2013 trialový závod, který byl součástí seriálu Trial Morava a druhý závod jsme pořádali o rok později a ten byl součástí Short Course 2014.

 

Dá se porovnat tento závod s těmi předchozímy závody?

První závod byl trialový ten se prakticky s těmi, kde se jedou buggyny nedá, protože k pořádání trialu je potřeba nějaká dráha, která se dá vybudovat prakticky kdekoliv a na pořádání tohoto závodu již pak není potřeba nic jiného než závodníky. Není potřeba žádné časomíry, žádného časového harmonogramu. Takže je to takový po pořadatelské stránce závod, který se lehko pořádá. Druhý závod ten Short Course, tam už je zapotřebí časomíra. Modely mají v sobě tzv. čipy, které měří průjezdy kol a to už je náročnější, musí se tam dodržovat přesně časový harmonogram. Tyto závody jsou už na jinačí úrovni a také příprava dráhy je daleko složitější, náročnější na techniku, na lidské zdroje než příprava trialového závodu.

 

Vraťme se k sobotnímu závodu. Proč se tento závod jel?

Tento závod jsme vlastně uspořádali z toho důvodu, že v Zábřehu proběhne 20. srpna pátý závod Mistrovství České republiky a vlastně tento závod měl prověřit zcela nově připravenou dráhu, kterou jsme připravovali od loňského podzimu hned jak jsme domluvili, že se u nás pojede Mistrovství ČR. Příprava této dráhy byla prakticky nejnáročnější ze všech roků, co jsme kdy dráhu připravovali. Změnili jsme skoky, upravila se rovinka. Vibrační deskou jsme upěchovali povrch dráhy. Na dráhu se použil i vápenný hydrád pro zpevnění a celá dráha se následně stříkala vodou s cukrem.

 

Dráha pro organizátory byla náročná. Jak byla náročná pro jezdce?

To nemohu posoudit, poněvadž jsem sám ještě na této dráze nejel, ale podle slov některých jezdců se kterými jsem se bavil v průběhu a po závodě. Mně bylo řečeno, že dráha neobsahuje náročné skoky nebo velké skoky, ale je náročná do průjezdnosti zatáček, prostě ovládání modelu. To jezdci kvitovali kladně, protože závodníci nemájí rádi moc velké skoky po kterých auta lítají vzduchem a následně se třeba rozbíjejí a podobně, ale technická dráha se značným počtem zatáček, převýšení teréních vln a podobně.

 

Co říkal na dráhu a její zázemí Jaroslav Kopecký jako předseda sekce electric buggy RCAČR a ředitel závodu?

Samozřejmě pana Kopeckého jsme v průběhu příprav informovali o stavu dráhy, jak dráha měla vypadat, zaslali jsme nějaké fotky, ale přece jen ten vlastní pohled na dráze potom pro nás byl ten nejsměrodatnější. Panu Kopeckému se dráha velice líbila. Měl nějaké připomínky k určitým úsekům tratě, které samozřejmě podle jeho slov zhodnotíme a dráhu takto upravíme. Jinak dráha byla z cca 90% výborná. Ze zázemím byl velice spokojený, protože takové to zázemí je na českých drahách zřídka k vidění. Protože zde je velký prostor pro jezdce, pro jejich stany a depa, sociální zařízení, občerstvení přímo u trati. Takže od něj byli slyšet pochvalná slova.

 
 

2. část rozhovoru